The Tamilnad Mercantile Bank Story: Pa Ramachandra Athithan
Posted by Snapjudge மேல் பிப்ரவரி 7, 2007
மெர்க்கண்டைல் வங்கி பங்கு மோசடி: பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் மீது வழக்கு பதிவு செய்யப்பட்டதா?- ஒரு வார காலத்துக்குள் தெரிவிக்க ஐகோர்ட்டு உத்தரவு
மதுரை, பிப்.5-
மதுரை மாவட்டம் உசிலம்பட்டியை சேர்ந்தவர் கே.பி.கணேசன். இவர் மதுரை ஐகோர்ட்டு கிளையில் ஒரு மனு தாக்கல் செய்துள்ளார்.
அந்த மனுவில் அவர் கூறியிருப்பதாவது:-
நாடார் சமுதாய மக்களுக்கு சொந்தமான தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கி எஸ்ஸார் நிறுவனத்திற்கு விற்கப்பட்ட நிலையில் அந்த நிறுவனத்திடம் இருந்து வங்கியை மீட்பதற்காக பங்குகளை வாங்க வேண்டும் என்று கூறிய நாடார் மகாஜன சங்க பங்கு முதலீட்டாளர் மன்ற தலைவரான ராமச்சந்திர ஆதித்தன் எனது புகாரில் முதல் குற்றவாளியாக உள்ளார்.
இந்த சமுதாயத்தை சேர்ந்த நான் பங்குகளை வாங்குவதற்காக ராமச்சந்திர ஆதித்தன் விடுத்த விளம்பரத்தை பார்த்து சில பங்குகளை வாங்க வேண்டும் என்ற நோக்கத்தில் ராமச்சந்திர ஆதித்தனை அணுகினேன். அவர் ஒரு பங்கின் விலை ரூ.5,500 என்றும் இது தொடர்பாக மேலும் விவரங்கள் தேவைப்பட்டால் தூத்துக்குடியில் உள்ள தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கி தலைவர் மற்றும் செயலாளரை அணுகலாம். மற்றும் பிராந்திய மேலாளர், மேலாளர் ஆகியோரையும் அணுகலாம் என்றும் தெரிவித்தார்.
இதைத் தொடர்ந்து நான் அந்த அதிகாரிகளையும் அணுகினேன். அவர்களும் இதே கருத்தை தெரிவித்து விளக்கம் அளித்தனர்.
நான் 23.4.97 அன்று ராமச்சந்திர ஆதித்தன் தலைவராக உள்ள நாடார் மகாஜன சங்க பங்கு முதலீட்டாளர் மன்றத்தின் பெயரில் 27 ஆயிரத்து 500 ரூபாய்க்கு டிமாண்ட் டிராப்டு எடுத்து எனக்கு 5 பங்குகள் அனுப்பும்படி கோரியிருந்தேன். என்றாலும் 2000 ஆண்டு வரை எனக்கு பங்கு பத்திரம் தரவும் இல்லை. பணத்தையும் திருப்பித்தரவில்லை.
இதன் பிறகு நான் உசிலம்பட்டியில் உள்ள தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கி கிளையின் மேலாளரிடம், எனக்கு வீட்டுக்கடனாக ஒரு லட்ச ரூபாய் வழங்கும்படி கூறினேன்.
29.12.2000 அன்று இந்த கடன் தொகை ஒரு லட்ச ரூபாயை எனது வங்கி கணக்கில் சேர்த்து, அதே நாளில் எனது ஒப்புதல் இல்லாமல் 82 ஆயிரத்து 500 ரூபாயை பங்குகள் வாங்குவதற்காக நாடார் மகாஜன சங்க பங்கு முதலீட்டாளர்கள் கணக்குக்கு மாற்றிவிட்டார்.
நான் ஏற்கனவே நாடார் மகாஜன சங்க பங்கு முதலீட்டாளர்கள் மன்றத்துக்கு 23.4.1997 அன்று கொடுத்த பணத்துக்காக இதுவரையில் எந்தவித பங்கு பத்திரங்களும் வழங்கப்படவில்லை. இப்போது மேலும் எனது கணக்கிலிருந்து 82 ஆயிரத்து 500 ரூபாயை அந்த மன்ற கணக்குக்கு மாற்றிவிட்டார். இதன் பின்னர் நான் எத்தனையோ முறை வங்கி அதிகாரிகளை சந்தித்து எனது பணத்துக்கு பங்கு பத்திரங்களை வழங்க வேண்டும் அல்லது சட்டப்பூர்வ நடவடிக்கை எடுப்பேன் என்று கூறினேன்.
நான் 2000-ம் ஆண்டிலேயே பணத்தை கொடுத்திருந்தும் 2003-ம் ஆண்டுதான் வாங்கியது போல 18.9.2003 அன்று, 10 பங்குகளை கொடுத்தனர். இதனால் நான், மதுரை மாவட்ட குற்றப்பிரிவு போலீஸ் இன்ஸ்பெக்டரை அணுகி என்னை அவர்கள் வேண்டுமென்றே ஏமாற்றி மோசடி செய்ததற்காக அவர்கள் மீது நடவடிக்கை எடுக்க வேண்டும் என்று புகார் கொடுத்தேன்.
ஆனால் அவர்கள் செல்வாக்கு மிகுந்தவர்கள் என்பதால் இந்த போலீஸ் இன்ஸ்பெக்டர் அவர்கள் மீது நடவடிக்கை எடுக்க தயங்கினார்.
இதனால் வேறு வழியில்லாமல் நான் மதுரையில் உள்ள 1-வது மாஜிஸ்திரேட்டு கோர்ட்டில் இவர்கள் மீது நடவடிக்கை எடுக்கக்கோரி வழக்கு தொடர்ந்தேன். நான் கொடுத்த புகாரை குற்றப்பிரிவு போலீசாருக்கு அனுப்பி வழக்குப்பதிவு செய்து புலனாய்வு செய்து அந்த அறிக்கையை 16.1.2005-க்குள் தாக்கல் செய்ய வேண்டும் என்று மாஜிஸ்திரேட்டு உத்தரவிட்டார்.
மதுரை 1-வது மாஜிஸ்திரேட்டு தெளிவாக உத்தரவு பிறப்பித்தும் இந்த நாள் வரை குற்றப்பிரிவு போலீசாரால் எந்தவித வழக்கும் பதிவு செய்யப்படவில்லை. முறையான நடவடிக்கைகள் எதுவும் குற்றப்பிரிவு போலீசாரால் எடுக்கப்படவும் இல்லை.
எனவே மதுரை 1-வது ஜுடிசியல் மாஜிஸ்திரேட்டு பிறப்பித்த உத்தரவின்படி எனது புகாரின் அடிப்படையில் மதுரை குற்றப்பிரிவு போலீசார் வழக்கு தொடர ஐகோர்ட்டு உத்தரவிட்டு எனக்கு நீதி வழங்க வேண்டும் என்று கேட்டுக் கொள்கிறேன்.
இவ்வாறு அந்த மனுவில் கணேசன் கூறியுள்ளார்.
இந்த மனு நீதிபதி ராஜசூர்யா முன்னிலையில் விசாரணைக்கு வந்தது.
மனுவை விசாரித்த நீதிபதி தீர்ப்பில் கூறியிருப்பதாவது:-
கீழ்கோர்ட்டு மாஜிஸ்திரேட்டு உத்தரவிட்டு இருப்பதால் கண்டிப்பாக போலீசார் மனுதாரர் கொடுத்த புகார் மனு மீது வழக்கு பதிவு செய்து இருக்க வேண்டும். அரசு வக்கீலும் இதை ஏற்றுக் கொள்கிறார். இது சம்பந்தமாக விவரங்களை பெற அரசு வக்கீல் கால அவகாசம் கேட்டுள்ளார். எனவே வழக்கு பதிவு செய்யப்பட்டு விட்டதா? என்ற விவரத்தை ஒரு வாரத்துக்குள் அரசு வக்கீல் கோர்ட்டில் தெரிவிக்க வேண்டும்.
இவ்வாறு தீர்ப்பில் கூறப்பட்டுள்ளது.
======================================================
தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கியின் 33 சதவீத பங்குகளை வெளிநாட்டினருக்கு விற்க திட்டம்; சிவசங்கரன், பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தனின் முயற்சியை தடுத்து நிறுத்தவேண்டும்: கருணாநிதியை நேரில் சந்தித்து நாடார் சங்கத்தினர் மனு
சென்னை, மார்ச்.18-
முதல்-அமைச்சர்கருணா நிதியை, கோபாலபுரத்தில் உள்ள அவரது இல்லத்தில் நாடார் சங்ககளின் பிரதிநிதிகள் சந்தித்து மனு கொடுத்தார்கள். மனுவில் அவர்கள் கூறியிருப்பதாவது:-
நாடார் வங்கியான தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கியை ஸ்டெர்லிங் நிறுவன அதிபர் சி.சிவசங்கரனிடமிருந்து மீட்பதற்காக வங்கி மீட்புக் குழு 1997-ம் ஆண்டு ஆரம்பிக்கப்பட்டது. இதற்கு பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் தலைமை தாங்கினார். வங்கிக்கான பங்குகளை மீட்க உலகமெங்கும் உள்ள நாடார் சமுதாய மக்களிடம் பணம் திரட்டப்பட்டது.
இவ்வாறு ஒரு கோடியே 6 ஆயிரம் பங்குகளை மீட்க சுமார் ரூ.90 கோடி வசூல் செய்யப்பட்டு அதில் ரூ.80 கோடியே 75 லட்சம் மட்டும் ஸ்டெர்லிங் குழுமத் தலைவர் சி.சிவசங்கரன் வசம் கொடுக்கப்பட்டு சுமார் 96 ஆயிரம் பங்குகள் நாடார் சமுதாய மக்களுக்கு வழங்கப்பட்டது. வசூல் செய்த பணத்தில் சுமார் ரூ.9 கோடியே 25 லட்சம் தொகைக்கு உண்டான சுமார் 10 ஆயிரம் பங்குகளை நாடார் சமுதாய மக்களுக்கு கொடுக்காமல் பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் மோசடி செய்து விட்டார்.
இதுகுறித்து, மதுரை உயர்நீதிமன்ற கிளையின் உத்தரவிற்கிணங்க மதுரை குற்றப்பிரிவில் (இந்திய வழக்குப்பதிவு செய்யப்பட்டுள்ளது. மேலும் சென்னை போலீஸ் கமிஷனர் அலுவலகத்திலும், மத்திய குற்றப்பிரிவில் ஒரு வழக்கும் பதிவு செய்யப்பட்டு விசாரணையில் உள்ளது.
மீட்புக்குழு தொடங்கி இதுநாள் வரை பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் எந்தவித மான கணக்குகளும் முதலீட்டாளர்களுக்கோ, மன்ற உறுப்பினர்களுக்கோ கொடுக்கவில்லை. ஆகவே, தற்போது கணக்கு வழக்குகளில் தில்லுமுல்லு செய்யப்படுவதை தடுக்கும் பொருட்டு மீட்புக்குழு அலு வலகத்திலுள்ள கணக்குகள் அடங்கிய நான்கு கணினிகளின் இயக்கத்தை உடனடியாக தடை செய்ய வேண்டும்.
தங்களது குடும்பத்தினரே தொடர்ந்து வங்கியின் இயக் குனர் பதவியை வகிப்பதற்கு சிவசங்கரன் வசமுள்ள 33 சதவீத பங்குகளின் ஓட்டுரிமை தேவைப்படுவதால் சிவசங்கரனின் கைப்பாவை யாக மாறி நாடார் சமுதாயத்தை அடகு வைத்து, நாடார் மஹாஜன வங்கி முதலீட்டாளர் மன்றத்தின் ஒப்புதல் பெறாமல் தன்னிச்சையாக ஸ்டெர்லிங் நிறுவனத்துடன் புதிய புதிய ஒப்பந்தங்களை பெருந்தொகைக்கு ஏற்படுத்தி கொண்டார். அந்த ஒப்பந்தத் தின்படி அவர் பணம் செலுத்தவில்லை. ஆனால் சிவசங்கரன் வசமுள்ள 95 ஆயிரத்து 418 (33 சதவீதம்) பங்குகளின் மதிப்பு ரூ.74 கோடியே 25 லட்சம் ஆகும். ஆனால் பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் மற்றும் எம்.ஜி.எம். மாறனும், ஸ்டெர்லிங் நிறுவனத்துடன் கூட்டுச் சேர்ந்துகொண்டு நாடார் மஹாஜன வங்கி பங்கு முதலீட்டாளர் மன்றத்திற்கு தெரியாமல் ரகசியமாக 10.3.2006 அன்று 95 ஆயிரத்து 418 (33 சதவீதம்) பங்குகளை சுமார் 166 கோடியே 5 லட்சம் ரூபாய் என்று ஒரு போலியான ஒப்பந்தத்தை ஏற்படுத்திக் கொண்டுள்ளனர். மேலும் சிவசங்கரனிடம் கூட்டுச் சேர்ந்து 33 சதவீத வங்கியின் பங்குகளை வெளிநாட்டு நிறுவனத்திற்கு விற்பனை செய்து கொள்ளை லாபம் ஈட்ட திட்டமிட்டுள்ளனர். ஆகவே, தாங்கள் உடனடியாக இந்த விஷயத்தில் தலையிட்டு ஸ்டெர்லிங் நிறுவனத்திடம் மீதமுள்ள 33 சதவீத பங்கு களை நாடார் மஹாஜன வங்கி பங்கு முதலீட்டாளர்கள் மன்றம் ஏற்படுத்தி கொண்ட ஒப்பந்தத்தின்படி நாடார் சமுதாய மக்களுக்கே கிடைக்க வழிவகை செய்ய வேண்டுகிறோம்.
தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கியில் பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தனும், அவருடைய குடும்பத்தினர் மட்டுமே இயக்குனர்களாக உள்ளனர். இந்த பதவியை தவறாக பயன்படுத்தி கமிஷன் பெற்றுக்கொண்டு வங்கி கடன் வழங்குகிறார்கள். அதுமட்டுமின்றி கடன் வாங்கியவர்களிடமிருந்து ஒன் டைம் செட்டில்மெண்ட் மூலம் தீர்வு செய்வதிலும் கமிஷன் பெறுகிறார்கள்.
சென்னை நகர மத்திய குற்றப்பிரிவு போலீசாரை இந்த விசாரணையில் வேகம் காட்ட உத்தரவிட வேண்டுகிறோம். முதல்-அமைச்சர் தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கியின் பங்குகள் மாற்றம் செய்யும் விஷயத்தில் தலை யிட்டு வங்கியின் பங்குகளை நாடார் இன மக்களுக்கே கிடைப்பதற்கு வழிவகை செய்ய வேண்டும். பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தனிடமிருந்து சுமார் ரூ.9 கோடியே 25 லட்சம் மதிப்புள்ள சுமார் 10 ஆயிரம் வங்கியின் பங்கு பத்திரங்களையும், பணம் செலுத்தியும் பங்குகள் கிடைக்காத நாடார் சமுதாய மக்களுக்கு கிடைக்க ஆவன செய்யவேண்டும்.
இவ்வாறு அந்த மனுவில் கூறி உள்ளனர்.
இதன்பின்பு அவர்கள் நிருபர்களுக்கு அளித்த பேட்டி யில் கூறியதாவது:-
சிவசங் கரனின் ஸ்டெர்லிங் குழுமத் திடம் இருக்கின்ற 33 சதவீத வங்கிப் பங்குகளை வெளிநாட்டினருக்கோ அல்லது வெளிநாட்டில் வாழும் இந்தியர்களுக்கோ விற்பதற்கு, எங்களது நண்பராக இருந்த பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் முயற்சி எடுத்து கொண்டு இருக்கிறார். அதைத் தடுக்க வேண்டும் என்பது எங்களின் முதல் கோரிக்கை.
மேலும் ஸ்டெர்லிங் குழுமத்திடம் உள்ள 33 சதவீத பங்குகளும் நாடார் களுக்குத்தான் வர வேண்டும். நாடார்களும் அனைவரும் நாடார் சங்கங்களும் அதை வாங்கத் தயாராக இருக்கிறோம்.
பா.ராமச்சந்திர ஆதித்தன் பத்திரிகைகளில் அறிக்கை கொடுத்தார். ஒரு மாத காலத் துக்குள் யாரிடமாவது இருந்து வாங்கித் தந்து விடுவேன் என்று கூறி இருந்தார். ஆனால் சிவசங்கரனிடம் இருந்துதான் 10 ஆயிரம் பங்குகளை வாங்குவதற்கு நாடார் சங்கங்கள் பணம் கொடுத்தன.
பணம் போய் சேர்ந்து விட்டது. ஆனால் அதற்கான பங்கு பத்திரங்கள் யாருக்குப் போனது என்பது எங்களுக்குத் தெரியவில்லை. இது பெரிய மோசடி. பாதிக்கப்பட்ட நாடார்களுக்கு பங்கு பத்திரங்களை வாங்கித் தர வேண்டும் என்பதை 2-வது கோரிக்கையாக முதல்- அமைச்சர் கருணாநிதியிடம் வைத்தோம்.
முழுமையான ஈவுத் தொகை (டிவிடன்ட்), உரிமைப் பங்கு ஆகியவற்றை தருவதாகக் கூறிதான் நாடார்களிடம் பணம் வசூல் செய்தோம். அதைத் தருவதற்கும் எந்தவித நடவடிக்கைகளையும் எடுக்கவில்லை. இதையும் 3-வது கோரிக்கையாக முதல்-அமைச்சரின் கவனத் துக்கு கொண்டு சென்றோம்.
மெர்க்கண்டைல் வங்கி லாபத்தில் ரிசர்வ் வங்கி ஆணைஇல்லாமலேயே ரூ.1000 டிவிடெண்ட் தரமுடியும். அதை கூட தரவில்லை. ஏனென்றால் சிவசங்கரனின் ஆணைப்படி நடக்கிறார்.
பங்குகளை நாங்களே வாங்க தயாராக இருந்த நேரத்தில் மீட்பு குழுவினரை கலந்து பேசாமல் தன்னிச்சையாக ரூ.74 கோடி மதிப்புள்ள பங்குகளை ரூ.130 கோடி என்றும் அதன் பின்னால் அதை ரூ.166 கோடி என்றும், ஒவ்வொரு பொதுக்குழுவின்போதும் 33 சதவீத பங்குகளுக்கான ஓட்டு உரிமையை வாங்குவதற்காக இவ்வாறு உயர்த்தி சமு தாயத்தை கடனாளியாக ஆக்கிவிட்டனர்.
நாடார்களின் உரிமையான இந்தப் பங்குகள், வெளி நாட்டவருக்கோ அல்லது வெளிநாட்டில் வாழும் இந்தியர்களுக்கோ போகக் கூடாது என்பதுதான் எங்கள் எண்ணம். அதற்காக இன்னும் எந்தவித தியாகத்தையும் செய்வதற்கு நாங்கள் தயாராக இருக்கிறோம்.
இவ்வாறு அவர்கள் கூறினார்கள்.
முதல் அமைச்சர் கருணாநிதியிடம் மனு கொடுத்தவர்கள் விவரம்:
மதுரை நாடார் மஹாஜன சங்க பொதுச்செயலாளர் ஜி.கரிக்கோல்ராஜ், திருநெல் வேலி தட்சணமாற நாடார் சங்க பொதுச்செயலாளர் டி.ஆர்.சபாபதி நாடார், தூத்துக்குடி நாடார் மகமை தலைவர் எம்.எஸ்.ஏ.பீட்டர் ஜெபராஜ், இந்திய நாடார்கள் கூட்டமைப்பு பொதுச்செயலாளர் வெ.த. பத்மநாபன், நெல்லை தூத்துக்குடி நாடார் மகமை பரிபாலன சங்க செயலாளர் ஆர்.சந்திரன் ஜெயபால், எம்.மாரித்தங்கம், தமிழ்நாடு நாடார் பேரவை தலைவர் என்.ஆர்.தனபாலன், தமிழ்நாடு நாடார் இளைஞர் பேரவை தலைவர் டி.ராஜ்குமார் நாடார், அகில இந்திய நாடார் பாதுகாப்பு பேரவை தலைவர் எஸ்.ஏ.சுபாஷ் பண்ணையார், மதுரை நாடார் மஹாஜன வங்கி பங்கு முதலீட்டாளர் மன்ற அறங்காவலர்கள் வி.எம்.ஜி.ராஜசேகரன், எஸ்.ஜி.சேகர், டி.பி.எஸ்.பொன்குமார், பல்லாவரம் வட்டார நாடார் கள் சங்க செயலாளர் சிற்றம்பல பாண்டியன், ஆலந்தூர் நாடார் சங்க தலைவர் கணேசன், சென்னை வாழ்நாடார் சங்க தலைவர் பி.சின்னமணி நாடார், தமிழ்நாடு மெர்க்கண்டைல் வங்கி முன்னாள் இயக்கு னர்கள் பி.எஸ்.சத்தியசீலன், ஆர்.தமிழரசன், தமிழ்நாடு நாடார் இளைஞர் பேரவை தலைமை நிலைய செயலாளர் அன்பழகன், கீழ்கடலோர நாடார் சங்க நிர்வாகிகள் டி.ராமச்சந்திரன், கே.சிவராமன்.
anonymous said
NADAR COMMUNITY – TRANSFORMATION FROM JATI BASED GROUP TO CULTURE CENTRED ETHNIC COMMUNITY
By and large to meet any cause, resources are not a problem. The problem is the presence of committed people. If there are people committed to a particular cause, resources come. Instead of thinking of funding and resources, we should try to create better human resources for the purpose of promoting human rights.
Civil Soceity groups or Community Cultural institutions should be looked at intelligently and imaginatively to be able to become effective support for human rights education. There are examples of actual use of culture to be able to promote the interest of disadvantaged people (e.g. the case of Nadars in Tamil Nadu in India who created a new myth of origin—making them descendants of the sun god (Suryavamsam—to help them raise their status in society.)
The issue of caste, for example, can be seen in light of human rights principles. Instead of saying it is bad or dangerous, jati system can be questioned on whether it is hostile to other communities, or hierarchical.
Jati group has been fast undergoing a change in India. From being a hierarchical, interdependent system, it ismoving into a situation where each caste is functioning like ethnic communities. Each caste competes with the other castes which is not in the old system. The dalits, for example, are now organized and compete with the other castes.
Values that are within the community can be used to deal with the present problems. Human rights education can bring out the fact that people in the community have values which people such as technicians who develop industries do not have. And these latter people can learn much from the former such as in protecting the environment.
Process of Ethnicisaion and mutual aid structure observed within Nadar community.
The change in collective identity of ethnic identity building were much more conducive to social change than caste associations or caste fusion of simple or pure. The caste federations successfully incited the sub castes to adopt the same name in the Census and to break the barriers of endogamy, even if, within a caste, within a caste. The members of the upper class still tend to inter-marry, but then it is more economic endogamy than purely caste-based endogamy.
The process of ethnicisation of Nadar community in South India has been observed by Robert Hardgrave and reported in his publications.
The Nadar Mahajana Sangam was founded in 1910 through caste federations and associations and Sangam promoted what he calls as CASTE FUSION as the unit of endogamy expanded. According to S.Barnett this kind of fusion tended to transform caste federations to ethnic cultural group with value based system.
Nadar Local Associations or Uravinmurais:
The caste associations or larger federations (eg. URAVINMURAIs in Nadar community or a group of URAVINMURAIs) had a secular outlook and became gradually mutual aid structures with microfinancing operating within the group, in charge of founding schools for the all community children. They behaved like a collective enterprise with economic social and political objectives.
New honours and elevated status – result of cultural accummulation
The first imperial census, in 1871 in Indian subcontinent, was a landmark. It immediately generated heated disputes over official caste definitions and status.
Starting in 1888, British raj officials in former India used the census in ways that were supposed to lend scientific precision to these social categories.
They defined and enumerated: Brahmans, literate persons who perform ritual functions, advise authorities on correct Hindu conduct, and occupy the top of the socio-religious ladder; Gujars, herdsmen, of modest social standing; Jats, sturdy cultivators; Nadars, laborers who climb the coconut palm and whose polluting work of making liquor relegates them to the lower end of the social ladder.
Such listings created both a certified reality and resistance to it. The certified social designations became the basis for social policy, which further confirmed the categories.
The census story does not end with a document-creating state freezing social phenomena in stereotypical categories. The state did not succeed in imposing a neo-Brahmanical view of Indian social structure.
Civil society groups countered the census descriptions by organizing self-help caste associations. The associations mounted legal, administrative and political challenges to the names, occupations and histories that the census imposed on them .
In the case of the cocopalm- climbing Nadars, their caste association presented evidence to the authorities that many of their caste fellows had left the polluting work of palm liquor production and become merchants, and that by history they had been a community belonging to regional lords and as well upper end of the community owing to their ancestral royal sovereignity or Kshathiriya status.
Nadars have enhanced their position in the soceity not by manipulating the traditional caste values, but they sincerely tried to dissociate themselves from liquor either by leaving the business (or atleast shunning the process of distilling or brewing process) or personally refraining from alcoholic consumption and enforcing strong beliefs in their Kshthiriya clan lineage.
Hence they were incorrectly named, characterized, and ranked. Nadar associations vigorously lobbied the authorities to change what the census said about them and encouraged thousands of Nadars to offer a different occupational description to the census takers.
Meanwhile Self Respect Movement a radical and populist movement founded by E.V. Ramaswami Naicker, popularly known as ‘Periyar’ formed frame work against the domination of the Brahmins and other upper communities . He was at first with the Congress and actively took part in the Non-Cooperation Movement but later on parted from it due to “its apathy towards the non-Brahmins”. W.P.A.Soundirapandian the uncrowned king of Nadar community in the early 20th Century was influenced by Self Respect Movement and under his charisma, the bulk of the Nadar community took part in this Self Respect Movement which was radiacal in nature and advocated weddings without Brahmin priests, fought legal & social battles for entry into the temples, burning of Manu Smriti and at most time declaring outright atheism. Thus W.P.A. Soundirapandian was a great Champion of Nadar community to advocate the use of Tamil Language, Dravidian culture and tried to remove Sanskritised Brahminical practies in their social life. This initiative has resulted in several social reformations and upward mobility within the community life.
In the Nadar story we see the creation and re-creation of identity and status as a result of interaction and contestation between state and civil society.
Legal and Social Battle by Associations:
Activists representing upwardly mobile castes like, a group of wealthy cotton merchants in market towns in southern Tamil Nadu, petitioned to have their jati name changed from
Shanar to Nadar, used inside the jati to designate its elite. This change would make merchant Nadars leaders of the whole caste and also increase Nadar numbers in the census, thus their official visibility.
Their census campaign was combined with funding for English schools and with petitions to the courts to grant Nadars the right to enter temples from which they were excluded by virtue of their low, Shanar status.
The court case and demonstrations to support the Nadar temple entry campaign provoked riotous opposition from locally dominant community. The locally dominant community in Ramanathapuram and Madurai district was angered also due to the claim of Kshatriya status by the nadar community. After riots in the 1890s, local caste communal conflict between simmered for decades.
CONSTRUCTION OF COMMUNITY’S SOCIAL IDENTIY:
The construction of identities is an interactive social process in which multiple actors, states, governments, civil society and individuals all play a part.
States invent social categories to map society and to depict the objects of social policy so that they can collect taxes, provide services, maintain law and order, enforce legislation.
States often work under the positivist illusion that social categories are objective, “out there,” needing only to be actualised in administrative records. They do not recognize that the very act of naming creates or transforms reality.
When the ruled experience the consequences of being categorized, they often respond by denying or challenging the naming that has taken place.
The construction of difference is not the exclusive domain of the state or of elites.
Groups and individuals that constitute civil society confront states in a contest over the content and consequences of discursive formations and social constructions.
The debate in the U.S. about the ways to represent racial categories in the 2001 census, whether to provide predetermined categories or let respondents give their own version, illustrates the role of the state data apparatus in the construction of difference.
The state must have categories in order to make social policy. Somewhat surprisingly, the American state did not assert that its categories were objective. It recognized they were political: the categories represent a social-political construct designed for collecting data on the race and ethnicity of broad population groups in this country, and are not anthropologically or scientifically based
And the state was not the only actor. There was strong opposition to self-designation by parts of the black community, fearing the effects on black-targeted legislation if numbers were reduced by defection n to mixed race categories. That seven million persons chose to report themselves in the 2001 US Census as multiracial suggests the fluidity of social categories.
More than a century back, the Census of India under the British raj too provides an example of how states can take a lead role in naming and ranking social groups.
From their reading of classic Sanskrit texts, raj officials inferred that Indian society consisted of discrete social groups with firmly ascribed rules of conduct and specifically ranked positions in a social hierarchy. They reified the meaning of texts that native interpreters were in the habit of using more flexibly
Starting in 1888, raj officials used the census in ways that were supposed to lend scientific precision to these social categories. They defined and enumerated: Brahmans, literate persons who perform ritual functions, advise authorities on correct Hindu conduct, and occupy the top of the socio-religious ladder; Gujars, herdsmen, of modest social standing; Jats, sturdy cultivators; Nadars, laborers who climb the coconut palm and whose polluting work of making liquor relegates them to the lower end of the social ladder.
Such listings created both a certified reality and resistance to it. The certified social designations became the basis for social policy, which further confirmed the categories. The census story does not end with a document-creating state freezing social phenomena in stereotypical categories run, the state did not succeed in imposing a neo-Brahmanical view of Indian social structure.
Civil society groups countered the census descriptions by organizing self-help caste associations. The associations mounted legal, administrative and political challenges to the names, occupations and histories that the census imposed on them ,
In the case of the cocopalm-climbing Nadars, their caste associations presented evidence to the authorities that many of their caste fellows had left the polluting work of palm liquor production, developed clean habits by personal renunciation of liquor intake and become merchants, and that by history they had been part of Kshathirya clan or regional lords. Hence they were incorrectly named, characterized, and ranked.
Nadar associations vigorously lobbied the authorities to change what the census said about them and encouraged thousands of Nadars to offer a different occupational description to the census takers. In the Nadar story we see the creation and re-creation of identity and status as a result of interaction and contestation between state and civil society. The nature of caste identity are complex than is indicated in the text and this complexity is particularly clear in the case of the Nadar Mahajana Sangam (the largest Nadar Association which organises annual Nadar Conferences for the upliftment of the community and bring social reformations within the community). This way the Nadar Community Uravinmurai (local associations) and the main representative bodies namely Nadar Mahajana Sangam and Thiruvelveli Dakhsinamara Nadar Sangamwere more successful in promoting the unity of the various sub-caste groups and in emancipating themselves from sanskritisation in southern India. The Community Welfare associations promoted Nadar caste fusion by supporting the expansion in the unit of endogamy. With this the associations have greatly succeeded in making the sub-caste community members to adopt the same name in the Census and to break the barriers of endogamy, even if, within a caste, the members of the upper class still tend to inter-marry -but then it is more economic endogamy than purely caste-based endogamy.
This cultural community innovation introduced `qualitative change in the ideological field of caste’ since `blood purity’, on which relies ritual purity, has lost its importance.
Nadar Conferences
Nadar community conference is considered as conference without communalism. Without harming others, these conference have been taking place to secure the Nadar people’s rights and welfare, though at very early stages Community conferences and communalism were created only because of the harassment by the upper castes. These Conferenes emphasize that True unity will be created only when people can help themselves. It is necessary to foster the feeling of unity among one another within the community group and to develop self-respect, equality within the community and assurance of self-esteem through which national progress can be attained.
The community memebers took up to Social reformation with restriction to Brahminic cult in their practices and customs through various routes especially through Ayya Vazhi, the Social Respect movement spearheaded by WPA Soundarpandia Nadar, the invovlement of Suthanthira Party leader Shri T S Adhimoolam Nadar of Mukkudal. The role of Brahmins in Nadar community is highly limited, with the local Pandarams or Community members donning the role of preists of their own temples for Amman, Ayyanar, Karuppasamy, Periasamy and SudalaiMadasamy. The services of Brahmins were terminated for other customs like Marriages and the community leaders themselves started taking to solemnising the marriage and other social functions at the behest of active support from leaders of Social Respect Movement and Nadar Mahajana Sangam.
All the birth and death related ceremonies are handle by Barber community specifically identified for the practice who are called as Ambattiars.
An expert treats this Nadar community practice for reformation is actually achieved through overwhelming support of ambitious caste clusters of several sub groups aiming to form as a large single caste group.
Though, it is questionable to what extent all of the Nadar castes constituting the Nadar caste cluster ever organized themselves even in a purely modern political fashion, let alone whether they interacted with respect to occupational, affinal, and martial considerations. On the other hand, discrete Nadar subcastes do seem to have operated as corporate groups in several Nadar stronghold villages and towns with respect to a variety of considerations, over a wide regional territory in South TamilNadu and South Kerala.
One of the major achievement was that Nadars while turning away from their traditional occupation by leaving the toddy processing to jaggery and distilling to make arrack formed associations to take up cluster based mercantilism network. Palam Juice (Pathaneer) and Palm Jaggery production was predominant occupation in Theri forests around Thiruchendur, Udangudi and Sathankulam. In some parts of Thirunelveli, former Ramanathapuram district and Thanjavur districts, few Nadars were involved in toddy trade. Nadar Mahajana Sangam appointed about nine numbers of community service oriented touring agents to propogate the concept of supporting total prohibition, turning away from toddy trade, effort to form community supported schools in several villages.
Claim to Royal Sovereignity and Kshathriya Lineage
Taking upto partial Vegetarianism or at time Total Vegetarianism, abstaining from liquor habits and Sanskritization ( Sanskritization does not meant anything such as learning Sanskrit or becoming Brahmins but it means in other simple words, climbing the ladder of Jati hierachy) go hand in hand across India whenever a lower caste community group prefer to take a course for upward mobility and community progress in totality. The twice-born castes ( those who wore sacred threads and were desecended from a “Gotra” or who prefer to assign to some of the royal lineage “Vamsam” considered themselves purer and there was always exhibited social/moral pressure to demonstrate that with diet restrictions – e.g. hardcore goat-eating Kashmiri brahmins use hing instead of garlic in even mutton recipes. While India has a larger number of thread-wearing castes as a percentage of the population – Brahmans take up sacred thread as part of their routine life after first initiation, whereas Kshatriyas and Vaishyas ( typically descendant of family members of Kingdom / thakurs, banias etc) and many of them, especially womenfolk, prefer partial vegetarian diets on selected period or selected days in a week/month. The Brahmins represent the permenant sacred thread-wearers, thus a smaller percentage of twice-born castes in the population and a therefore a smaller percentage of pure vegetarians.
However Kshathiriya Community having royal lineage such as Nadar tribe started adopting twice-born thread ceremonies on special occasions such as confronting enemies in battled field, special worship and prayer for their Family Deities (Kuladeivam) or their lineage Amman Deties (Mutharamman, Kaaliamman, Isakki etc.) and during berieving of their parents/ forefathers etc.
While Nadars reaffirmed their claim to Kshathiriya status they ensured they attained a special status in Tamil Nadu by selectively adopting to wear the “sacred thread” of the “twice-born” , which elsewhere is generally thought to be reserved for pure higher castes, and they frequently used this ceremony to exhibit their prime life duties when necessity arises for doing last rites for their departed lineage kith and kin and to act as unofficial guardian priests of the powerful village almighty Amman (Kaliamman or Mutharamman) temples. This hereditary task enhanced their standing in the soceity and gave them the enormous advantage of a share in the cultural belief, self-confidence, self-conciousness and pride to claim to higher level in social strata.
The temple entry issue rose to the top of the political agenda for upper community Hindu groups locked out of major temples. Their logic was the same as that which secured untouchables in Tirunelveli rights to use the city streets for their funeral processions; that is, all the public has a right to move peaceably in public space
For the Kanyakumari under Travancore ruling, the Temple entry was facilitated through proclamation in 1936, by the Maharaja of Travancore backed up by legislation for temple entry and removal of social disabilities
In Madras Presidency, Nadars won their name change for the 1921 census with the active pursuit by Nadar Federations, but courts upheld the right of temple managers to exclude them. This legal right remained intact until 1939 till the Temple Entry Act which was enacted followed by forced entry to Meenakshi Amman temple for the lower caste untouchables and Nadar community at madurai in 1937 was successful. The radical step for temple entry was made possible after it was legalised to call the ritual interior of temples “public” by virtue of being a “public trust” under government regulation with support of C.Rajagopalachari’s Congress Led government. This has changed the outlook of the community towards congress movement, and slowly the Nadar community supporters of Self-Respect Movement/ and then powerless Justice Party turned their loyality to congress movement.
Economical Consolidation through Bulk and Retail Network Trade:
The migrant Nadars from Southern areas around Thiruchendur, Tenkasi, Kumari and Tinnelvely to villages and towns of former Ramanathapuran & Madurai district and Palani / Kodai Hill Ranges set up Community funds (Mahamai) to Pettais & Bazar Sandhais, to promote community linked worship centers and also began reading halls, chathirams, madams and lodges in various places such as Vellore, Madaras, Madurai, Coutralam, Rameshwaram, Srivilliputur, Sivakasi,Thiruvannamalai, Palani, Chidambaram, Thiruchy, Kumbakonam, Thiruvarur and social institutions in Nadar villages. Several all the major Nadar settlements consolidated their hold in Mercantilism in Bulk and Retail trade network in Grains, Cereals, Pulses, Oilseeds, cotton, Spices, palm and wood based products, etc.
In the early part of 20th Century A section of community members could gain holding of estate properties in the western & eastern ghats and establish links in export / import Port Terminals of Indian Subcontinent, Colombo and Rangoon.
Banking operations setup:
In 1910 when the Nadars in Porayar — under the aegis of the Nadar Mahajana Sangam & under the leadership of Rao Bhadur Porayar T.Rathinasamy Nadar of the Tanjore district — decided to start a bank and passed a resolution.
In 1921, MAMM Chinnamani Nadar, then only 27 — took an active part in the formation of
the bank., M V Shunmugavel Nadar a prominent man of Tuticorin further pushed the agenda and The Nadars’ resolution to start the bank in the year 1910 fructified 11 years later in Tuticorin in 1921, when the Nadar Bank was registered.
M V Shunmugavel Nadar became the bank’s first chairman. In 1962, the Nadar Bank became the Tamilnad Mercantile Bank.
Raja said
Nadars- Social
W.P.A. Soundra Pandiyanar- , renowned social reformer, leader of Self-Respect Movement, a follower of E.V. Ramasamy Naicker, Vice President of Nadar Mahajana Sangam for two decades.
Sivagnanm – Tamil writer and freedom fighter.
G.Karikolraj Nadar – Secretary of the Nadar Mahajana sangam
N.R.Dhanapalan – TamilNadu Nadar Peravai.
D.R.Sabapathy Nadar – Secretary Thirunelveli Dakshina Mara Nadar Sangam, Sindhu Poondhurai, Thirunelveli Junction.
S.S.S.Nathan Joint Secretary, Thirunelveli Dakshina Mara Nadar Sangam, Sindhu Poondhurai, Thirunelveli Junction.
V.P.R.Gangaram Durairaj Ex-Secretary, Nadar Mahajana Sangam
Rao Bahadur T.Rathinasamy Nadar, First Founder President NMS
Thiru A.D. Jeyem Pandian(Founder president),A.Doraisamy Nadar Maragathavalli ammal College for Women, Nagapattinam.
Sivananda Pandian – Ex-Scretary of Nadar Mahajana Sangam.
R.Sudharsan-Ex-Treasurer Nadar Mahajana Sangam.
Thalamuthu Nadar-Kumbakonam, who lost life in crusade for Tamil Language.
Kandan Sangaralinga Nadar-Virudhunagar – lost life in fasting to rename Madras Presidency as Tamilnadu.
Poomani researcher about the struggle waged by the Nadar community in Tirunelveli and Madurai districts during the 19th and 20th centuries
K. Rajayyan Author of ‘Nadar Charitrarahasyangal’ brought out Nadar Coordination Council, Trivandrum
Philanthropists
S.G.Jeyaraj Nadar – Kodaikanal,Generous Donor.
P. Ayya Nadar – Generous Donor, Sivakasi.
N.R.K Rajaratnam Generous Donor, Sivakasi.
A Shanmuga Nadar, Generous Donor, Sivakasi.
M.S.P Nadar – Generous Donor, Virudhunagar,
S.Vellaichamy Nadar- Generous Donor, Virudhunagar.
P.S.Chidambara Nadar-Generous Donor, Virudhunagar Nadar Mansion.
Community Social Welfare Trusts and Foundations
Natarajan Dhamayanthi Educational Trust, Nagapattinam
Sri Sivasubramaniya Nadar Educational and Charitable Trust founded by Shiv Nadar
V.S.K.Duraiswamy Nadar Trust & A.S.K.R. TRUST ,
Janaki Ammal Ayya Nadar Trust & P. Ayya Nadar Charitable Trust,Sivakasi.
TDMNS College,T Kallikulam,Tirunelveli District
Thangappa Nadar Trust, Chennai patronising Avvai Kappagam and Ramanujan Museum
Ayya Nadar Janaki Ammal Trust, Sivakasi
Virudhunagar Hindu Nadar’s V.Dhanaswamy Pariamaladevi Medical Trust
Sri Kaliswari Trust Sri Kaliswari Group of Companies, Sivakasi
Vallikutti Trust.
Nattathi Nadar Dharma Fund Hospital, Theni
V.M.GANASABAPATHY NADAR – SARASWATHIAMMAL CHARITIES TRUST, VIRUDHUNAGAR.
PUSHPA RATHINA MEDICAL CHARITABLE TRUST with the set up RATHINA MENTAL HOME AND REHABILITATION CENTRE in Madurai.
Annamalai Nadar Unnamalai Ammal Charities trust runs Chinmaya Vidhyalaya Matriculation School in Tirunelveli
K.P.P.E.P. Memorial Trust Ayya Mat. HSS, Theni
Nadars Economical Consolidation through Bulk and Retail Network Trade:
The migrant Nadars from Southern areas around Thiruchendur, Tenkasi, Kumari and Tinnelvely to villages and towns of former Ramanathapuran & Madurai district and Palani / Kodai Hill Ranges set up Community funds (Mahamai) to Pettais & Bazar Sandhais, to promote community linked worship centers and also began reading halls, chathirams, madams and lodges in various places such as Vellore, Madaras, Madurai, Coutralam, Rameshwaram, Srivilliputur, Sivakasi,Thiruvannamalai, Palani, Chidambaram, Thiruchy, Kumbakonam, Thiruvarur and social institutions in Nadar villages. Several all the major Nadar settlements consolidated their hold in Mercantilism in Bulk and Retail trade network in Grains, Cereals, Pulses, Oilseeds, cotton, Spices, palm and wood based products, etc.
In the early part of 20th Century A section of community members could gain holding of estate properties in the western & eastern ghats and establish links in export / import Port Terminals of Indian Subcontinent, Colombo and Rangoon.
Community cooperative Banking operations setup:
In 1910 when the Nadars in Porayar — under the aegis of the Nadar Mahajana Sangam & under the leadership of Rao Bhadur Porayar T.Rathinasamy Nadar of the Tanjore district — decided to start a bank and passed a resolution.
In 1921, MAMM Chinnamani Nadar, then only 27 — took an active part in the formation of
the bank., M V Shunmugavel Nadar a prominent man of Tuticorin further pushed the agenda and The Nadars’ resolution to start the bank in the year 1910 fructified 11 years later in Tuticorin in 1921, when the Nadar Bank was registered.
M V Shunmugavel Nadar became the bank’s first chairman. In 1962, the Nadar Bank became the Tamilnad Mercantile Bank.
TMB RETRIEVAL MOVEMENT BY COMMUNITY LEADERS ON 12 AUGUST, 2007 AT NELLAI.
HC stays transfer of TMB shares
Chennai, Jun 08, 2007 (Asia Pulse Data Source via COMTEX) —
The Madras High Court has in an interim order stayed the transfer of shares of Tamilnadu Mercantile Bank by the Sterling Group of Companies.
Admitting a petition from Nadar Mahajana Sangam, represented by its general secretary G Karikolraj yesterday, Justice V Ramasubramanian ordered issue of notice to the Sterling Group returnable in two weeks.
In his petition, Karikolraj said one of the objectives of TMB was to foster and develop resources of Nadar community. He said a ‘Nadar Majana Bank Share Investors Forum’ had been formed to re-purchase the shares held by individuals.
The Sterling Group of Companies had acquired and was holding 67.29 per cent of the paid-up capital of the bank and the accumulation of major portion of the share capital with the company had been consistently opposed by the community.
Meanwhile, the Forum entered into an MoU with Sterling for acquiring the holding of the company in the bank shares.
As per the terms, the Forum had to pay Rs 155 crore in total for acquiring 67.29 per cent paid-up capital of the bank. The understanding had been agreed upon by payment of Rs 80.75 crore out of Rs 155 crore.
The petitioner alleged that the Sterling Group in the meantime entered into an agreement with B Ramachandra Aditan, one of the Board of Directors of TMB and president of Nadar Investors’ Forum on March 10, 2006.
As per the agreement, Sterling was selling 95,418 shares to Aditan and one M G M Maran on a consideration of Rs 166.60 crore and a sum of 16.60 crore had been paid, the petitioner said.
The Board of Directors of TMB were illegally occupying the post and its constitution was under challenge before the Madras High Court, the petitioner said. When the legality of the continuance of the board of directors was under challenge, the board could not approve any of the transfer of shares, especially when the RBI had declared them as disputed shares.
He said Sterling, Aditan and Maran were trying to defraud the entire Nadar community and alleged that the agreement was with a view to “benefit themselves”.
Though the investors’ forum was ready and willing to pay the balance amount as agreed, Sterling was not accepting their demand, he said.
Because of the petitioner’s objections before the Reserve Bank of India, the transfer of shares was not acknowledged by the bank, he contended.
Praying for the declaration of the transfered shares as null and void, he sought a permanent stay for the transfer of TMB shares.
Copyright (C) 2007 PR Newswire. All rights reserved
Nadar Bank Investors Forum to stage protest on June 12
Chennai | Thursday, Jun 7 2007 15:33:27 IST
The Nadar Mahajana Bank Share Investors’ Forum will stage a protest demonstration in Chennai and Tuticorin on June 12 demanding a CBI probe into the alleged transfer of 24 per cent of the shares of Tamil Nadu Mercantile Bank (TMB) to ‘fictitious’ foreign firms in Mauritius and US.
A decision to this effect was taken at the advisory committee meeting of the Forum, which consists of Nadar Mahajana Sangam and Dakshina Mara Nadar Sangam, here today.
While the agitation in Chennai would be led by Forum General Secretary G Karikolraj, the one at Tuticorin, to be held in front of the head office of the TMB, would be led by Dakshin Mara Nadar Sangam.
The forum would also submit a petition to the CBI demanding a probe into the deal.
Talking to reporters after the meeting, Mr Karikolraj alleged that Sterling Group Chairman C Sivasankaran, in connivance with two others, had transferred 24 of the 33 per cent shares belonging to the Nadar community, to five firms in Mauritius situated in one address, and to the two US firms at higher rates.
Claiming that the total value of the 33 per cent shares was Rs 165 crore, he said Mr Sivasankaran had quoted a similar amount for 24 per cent of the shares to the foreign firms, and had transferred the balance nine per cent of the shares worth Rs 60 crore, in his favour.
The Forum claimed that the transfer itself was illegal as the shares belonged to the Nadar community, which was ready to purchase the entire 33 per cent shares.
Of the total 67 per cent shares, the Essar Group had given back 34 per cent shares and Mr Sivasankaran was entrusted with the task of retrieving back the remaining 33 per cent to the community as per an agreement signed four years back.
Though the agreement still exists, Mr Sivasankaran had unilaterally transferred the shares in connivance with the TMB authorites, the forum said, and demanded a CBI probe into the deal.
Despite the Forum getting an interim injuction from the Madras High Court on transfer of shares on May 15, Mr Sivasankaran had transferred it later at a pre-fixed date of May 13, the Forum alleged.
Court restrains Sterling Group
Special Correspondent
From alienating TMB shares
________________________________________
• Interim injunction granted on a civil suit
• Judge also ordered notices, returnable in two weeks
________________________________________
The Madras High Court has restrained the Sterling Group from alienating the shares of the Tamilnad Mercantile Bank (TMB) to any third party.
Justice V. Ramasubramanian granted the interim injunction on a civil suit jointly by general secretary of the Nadar Mahajana Sangam G. Karikolraj and S. Sathyaseelan of the Nadar Mahajana Share Investors Forum. The Judge also ordered notices, returnable in two weeks.
The plaintiffs said as per an April 1999 memorandum of understanding between the Forum and the Sterling Group, a total of 67.29 per cent of the share capital of the bank were to be repurchased by the Forum for Rs. 155 crore by March 2000. The deadline is being extended from time to time with the consent of both the parties.
They said the Sterling Group was now being “misdirected” by a person who was a TMB Director besides holding a top position in the investors forum. The move to transfer the shares now available with the Sterling Group to any third party would cause prejudice to the community, they said, adding that the Forum had moved the court for resolution of the dispute through arbitration.
However, they said, though the civil suit was still pending, the defendants, “instead of replying to the notice, have indulged in disposing of the shares hastily.” The plaintiff-forum has got a “preferential right of purchasing the shares from the Sterling Group and the plaintiff’s right to invoke arbitration clause was found in the memorandum of understanding, they said.
The plaintiffs alleged that attempts were being made to circumvent a May 2007 injunction order of the court, by alienating shares by antedating and manipulating records. In this regard, they said the Reserve Bank of India had categorised 95,418 shares as “disputed shares” and asked the TMB to get prior permission in the matter of share transfer.
The Nadar Mahajana Bank Share Investors’ Forum with the active support of DakhsinaMara Nadar Sangam and Nadar Mhajana Sangam will stage a protest demonstration in Chennai, Tuticorin and Nellai demanding a CBI probe into the alleged transfer of 24 per cent of the shares of Tamil Nadu Mercantile Bank (TMB) to ‘fictitious’ foreign firms in Mauritius and US. DakhsinaMara Nadar Sangam will orgnaise various meeting within the community groups and leaders to regain the control of the management within the community. The Forum will be lead by Shri BalaPrajapati Adigalar. A meeting was organized at Nellai on 12th August, 2007.
The advisory committee meeting of the Forum, which consists of active community members of Nadar Mahajana Sangam and Dakshina Mara Nadar Sangam, declare their further interest to take on the struggle to regain the control of bank in the larger interests of the community.
While the agitation in Chennai was led by Forum General Secretary G Karikolraj, the one at Tuticorin, to be held in front of the head office of the TMB, was led by leaders of Dakshin Mara Nadar Sangam. Talking to reporters after the meeting, Mr Karikolraj alleged that Sterling Group Chairman C Sivasankaran, in connivance with two others, had transferred 24 of the 33 per cent shares belonging to the Nadar community, to five firms in Mauritius situated in one address, and to the two US firms at higher rates.
Claiming that the total value of the 33 per cent shares was Rs 165 crore, he said Mr Sivasankaran had quoted a similar amount for 24 per cent of the shares to the foreign firms, and had transferred the balance nine per cent of the shares worth Rs 60 crore, in his favour.
Chennai, Mar 17 (UNI) The Federation of Indian Nadars today appealed to Tamil Nadu Chief Minister M Karunanidhi to intervene in the share transfer issue of the Tamil Nadu Mercantile Bank (TMB) and ensure the 33 per cent equity held by industrialist C Sivasankaran was given to the community.
Addressing a press conference after handing over a memorandum to Mr Karunanidhi, Federation General Secretary V T Padmanabhan, TNNP President N R Dhanabalan, DMNS General Secretary D R Sabapathy and NMS General Secretary G Karikolraj said the Chief Minister had assured them of suitable action.
The leaders said after continuos struggle, Mr Sivasankaran transferred 96,000 of the 1,91,455 shares held by him to the 27,000 Nadars as per the directions of the Company Law Board.
They continued their struggle to take back the remaining 95,418 shares held by Mr Sivasankaran as the bank was established by the Nadar community.
They also requested Mr Karunanidhi to take suitable action for transfer of 10,000 shares worth Rs 9.25 crore held by Mr P Ramachandra Adityan to the Nadar Community alleging he attempted to sell the shares to non-Nadars for a huge sum. They alleged Mr Adityan, who was nominated as President of Nadar Mahajana Bank Shareholders Association and was one of the directors of the TMB and other family members, who were also directors of the bank, attempted to transfer 95,418 shares to Mr Sivasankaran. However, the attempt was stalled by the Reserve Bank Of India (RBI).
Mr Adityan and his relatives also made a similar attempt which was once again stalled by the RBI. However, Mr Adityan and others entered into a secret deal on March 10 by signing a ‘fake’ agreement for the purchase of 95,418 shares for Rs 166.50 crore with the ultimate aim of transferring them and the balance of shares held by Mr Sivasankaran to a multinational company for a huge sum of money. They urged Mr Karunanidhi to retrieve the bank from them and entrust it to the Nadar community. The federation comprised Nadar Mahajana Sangam (NMS), Tamil Nadu Nadar Peravai (TNNP), Dakshinamara Nadar Sangam (DMNS) and other Nadar associations.
The meeting of investors from Kumari, Nellai and Tuticorin districts organized at Nellai on 12th August declared action points for struggle by community members to regain the control of bank management within the community leaders. Mr.S.R.Balasubramania Adityan, President Dakshin Mara Nadar Sangam, Mr. M.S.A Peter Jebaraj, Vice President Dakshina Mara Nadar Sangam, Mr.T.R.Sabapathy,Secretary Dakshina Mara Nadar Sangam, Mr.V..T.Padmanaban, Nellai-Tuticorin Nadar Mahamai Paribalana Sangam, Mr. R.D.Sitrambala Pandian, President, Dr. Sivanthi Athithanar Narpani Mandaram, Mr.Nagarajan, Lawyer, Chennai, Mr.N.R.Dhanapalan, President, Nadar Peravai, Mr. D.Rajkumar, Nadar Peravai, Mr.S.Sadhasivam, Secretary, Nagercoil Pazhavilai NMS Kamarajar Polytechnic, Ex-TMB Directors Mr. Tamizharasan, Mr.C.S.Rajendran and various others finalized the agenda for further struggle. They would organize frequent meetings within the community groups in the coming months to start the next phase of struggle to succeed in regaining the control of bank management within community fold.
The TMB Retrieval advisory Forum claimed that the transfer itself was illegal as the shares belonged to the Nadar community, which was ready to purchase the entire 33 per cent shares.
Of the total 67 per cent shares, the Essar Group had given back 34 per cent shares and Mr Sivasankaran was entrusted with the task of retrieving back the remaining 33 per cent to the community as per an agreement signed four years back.
Though the agreement still exists, Mr Sivasankaran had unilaterally transferred the shares in connivance with the TMB authorites, the forum said, and demanded a CBI probe into the deal. Hence the 10 board of Directors of TMB and other authorities who acted against the interest of community should forgo their right to serve their terms which was made possible through large scale participation by various small investors of the community.
Despite the Forum getting an interim injuction from the Madras High Court on transfer of shares on May 15, Mr Sivasankaran had transferred it later at a pre-fixed date of May 13, the Forum alleged.